6.7.13

Sommersvosj!

Sommerdager går liksom enda fortere enn andre dager. Og selv om været har vært så som så de siste to ukene, har sommerfølelsen faktisk satt seg. Grillkvelder og bursdagsfeiring i hagen, shopping i regnvær og besøk både gitt og fått - da går dagene fort og bloggen blir glemt.

Ludde og Mini me synes det nye vatteppet virker veldig lovende. Personlig er jeg mer usikker...

Jeg har faktisk lagd en del. Litt er sydd, litt er strikket på maskin, og mesteparten er fortsatt halvferdig. Det haster vel ikke så fælt om sommeren, gjør det vel? Hagen har fått en del etterlengtet oppmerksomhet, mannen og gamle venner likeså.

Hurtigputer til benken på verandaen, sydd av fire dekkeservietter kjøpt på salg.

I går var det spill & grill med quizlaget - vi har store ambisjoner om å forbedre vårens tredjeplass til høsten, og har tenkt å ligge i hardtrening i sommer. Vi slet litt med å gjenskape musikkdelen av quizen, siden ingen av oss hadde den ringeste anelse om hvor vi skulle begynne å lete etter musikken som vanligvis utgjør oppgavene vi får, men allmenndelen skal vi i hvert fall gjøre en innsats for å forbedre.

Dypt konsentrert quizlag. Klokka er fire. Om morran. Vi har fortsatt ikke klart å kåre en vinner.
Undertegnede dro i land seieren med minst mulig margin rett før kl fem...

Jeg har rigget meg et pollentelt i sommer også. Under pergolaen, bestående av et gammelt partytelt fra Europris og vegger i fiberduk. Aller helst skulle jeg hatt et stofftak av noe slag på pergolaen, men alle mine forsøk på å rigge noe har så langt vært mislykkede, så da fikk det bli partytelt.

Telt som har pønta seg.

Teltet ble innviet med brask og bram og fullstendig uplanlagt allerede dagen det kom opp, men i går var første planlagte fest, og da måtte jo teltet pynte seg litt. Så jeg har hengt opp lampe fra Ikea og lagd vimpelrekker, siden det er så forskrekkelig moderne om dagen. Eller, jeg orket jo ikke å klippe trekanter, må vite, så jeg bare sydde sammen en masse stoffbiter på lang, lang rekke med overlocken. Funker fint, det.


Ellers prøver jeg å få den nyopprettede Bahusbekken til å renne passe fort. Pumpa jeg har kjøpt er litt for kraftig, og det forsvinner for mye vann nederst, så nivået i dammen blir litt for lavt litt for fort. Nå kan jeg forsåvidt bare skru på utekrana og fylle etter, men å huske det to ganger om dagen blir litt voldsomt. Så jeg prøver å bygge om og tette og få vannet til å renne dit jeg vil. Men bekken tar i hvert fall unna regnvannet, som før forsvant rett ned langs husveggen, og det er det viktigste.

Bahusbekken. Omtrent åtte meter lang, fra utekrana bak meg og ned til baljedammen i bedet. 

Og ellers skjer det mye smått og lite stort. Det er i grunnen sånn jeg liker sommeren, og nå ser det virkelig ut til at sommerværet kommer også. I morgen skal vi ut og sjekke nytt badevann - det er nok bittelitt kaldt enda, men vi kan jo i hvert fall vasse litt?

- Jamen, heter det ikke grønnsaksseng, da? Ludde i sterkt forsinket mangoldåker.
Men nå skal jeg finne en fluesmekker og rydde soverommet for flyvende irritasjonsmomenter før jeg legger meg. Ikke alt med sommeren er like morsomt, men sånn er'e bare! Jamnt over synes jeg sommer er riktig gromt, med og uten flyvende krek. Ha en strålende sommersøndag, du også!

No comments: