3.12.12

Mye å gjøre, lite å melde

Alle bloggeres julesvøpe: Alt jeg lager er julegaver, og de som skal få gavene, leser bloggen. Hva skal man skrive om da?

Det får bli dette og hint.

"Dette" er den gamle og den nye sperreskinna til strikkemaskinen:

Gammel skinne foran, ny bak.

Jeg var innom på hyggelig juleåpent hus hos Kværnhuset strikk og flisespikk på lørdag, og fikk kjøpt ny sperreskinne og en del nåler. Vil tro at det blir litt forskjell. Den porøse greia hjelper til å holde nålene stramt på plass, og som dere ser, er det ikke antydning til porøst noe som helst på den gamle. Kanskje maskene ikke hopper av så lett nå?

Og her er hint:

Kamelgarn!

Silke, merino og alpakka

Trenger damping...

Skal toves

Og ellers?

Ellers prøver jeg hardt å ta det med ro og holde meg hjemme og strikke og veve julegaver.

Caruso og jeg leser cozy mysteries mens jeg strikker. 


Jeg ser at jeg nok har lagt opp til en julegaveproduksjon tilsvarende den jeg har hatt tidligere år - det er bare det at i år er jeg litt sprekere, og dermed med på mer annet tull og tøys, og dermed har jeg mindre tid til å lage julegaver. Så det er mulig jeg har tatt meg vann over hodet. Men jeg er en fleksibel sjel, og sliter ikke med å innrømme nederlag, så rekker jeg ikke alt jeg har lyst til å lage, så får jeg kjøpe i stedet. Og lage det jeg planla til bursdag i stedet.

Best inne med hodeputebrett på teppet foran ovnen når det er så kaldt. 

Vi gleder oss stort til å ha fullt hus på julaften, og prøver febrilsk å legge lista på et realistisk nivå hva oppussing, rydding, rengjøring og andre forberedelser angår. Første prioritet er at folk har et sted å spise og sove, og så er det ikke sikkert at det blir gjort så mye mer enn litt pynting og matlaging. Nå skal det sies at noe av julestemningen kommer av å ha det litt travelt, men jeg har fra troverdige kilder at det blir jul selv med møkkete vinduer og skitne kjøkkenskuffer.

Ønsker dere en fin og akkurat passe strevsom adventstid!

5 comments:

Unknown said...

Vi gleder oss som bare det! Synd det ikke blir julesanger på ukulele, da!

svigermor said...

Vi gleder oss også veldig til å feire jul hos dere, med eller uten blankpussede vinduer, men sammen med trivlige mennesker!

Fuglemamma said...

Så fine sniktitteprøver! Og den katta vet virkelig å nyte livet! Kos deg i adventstida.

Quiltefia said...

Bare husk å ta bilde av det du lager så kn vi få se det etter jul!!:-) Jula kommer uansett sier jeg hele tiden til meg selv. Hvem bryr seg om møkkete vinduer?? Jeg orker ikke det...... Kos deg, gjør hyggelige ting!! AnneK:-)

Sisselshverdag said...

Jul er kos, og ingen skal feire jul i skuffene :D

Liker veldig at du er sprekere i år :)

Sees snart håper jeg :D Kos deg me vev og strikk så lenge :D