1.1.12

Jeg strikker en sky!


Velkommen til 2012! Jeg tenkte egentlig å lage en skikkelig årskavalkade, sånn som alle andre skikkelige bloggere gjør om dagen, men jeg kjenner at jeg ikke riktig gidder. 

2011 ble, som alle andre år, ikke helt som tenkt. Det er ikke så farlig. Det som er viktig, er at jeg har lært nye og morsomme ting, blitt kjent med nye og flotte mennesker (ikke minst gjennom Strikkemaura), lagd masse rart og fint og stygt og morsomt, kjedet meg, kost meg, moret meg og vært sliten og opplagt og ør og blid og sur og i det hele tatt kjent på alle livets sider. 

Detalj fra nyttårsbordet

Og 2012 regner jeg med at blir omtrent det samme. Jeg håper som vanlig på bedre form, tid og overskudd til å lære mer, en tur til New York på forsommeren og kurvflettekurs i vår vil jeg gjerne få til, og kanskje, kanskje litt jobb igjen mot slutten av året. Ønsker er det i det hele tatt nok av, men forsetter har jeg ikke tenkt å ha i år. 

Så da kjører jeg rett og slett i gang bloggåret 2012 uten noe mer dilldall. Her er årets første påbegynte prosjekt: En sky av et sjal!


Garnet er julegave, og jeg klarte altså ikke å vente med å strikke av det. Det ble en del forsøk før jeg fant et mønster som passet, og dette er ikke garn som er lett å rekke opp...


Men så fant jeg Little Apples, og ble frelst. Litt skeptisk var jeg først, siden det er typ 360 nupper i det, og jeg liker egentlig ikke verken nuppene eller å strikke dem. Løsningen ble å strikke nupper av bare fem masker, ikke syv, sånn at de ligger ganske flatt i stoffet og ikke blir sånn vorte/rosin-aktige. 

Skygarnet heter Superior, og er fra Filatura di Crosa, 70 % kasjmir og 30 % silke. Det er kjøpt hos Veveriet på Norsk Folkemuseum og er helt fantastisk.

Og ellers?
Ellers klarte mannen og jeg å lage fest helt for oss selv i går, det ble verken film eller stamp eller poker, bare masse prating og øl og en del nyløste verdensproblemer, akkurat som det pleide å være før. Så i dag er vi litt slitne, men det var forskrekkelig hyggelig og veldig lenge siden sist.


Men nå skal jula UT! Håper å pynte av juletreet i dag, vi har hatt vanlig gran i år og den begynner rett og slett å bli bar nederst, der den står midt i trafikken i stua. 


Og i morgen skal jeg til Skarnes for å handle på salg på Projo! Bedre kan vel ikke året starte. 

Mini me har fanget den farlige og unnvikende peddigslangen.

Håper det nye året farer pent med dere, alle sammen!

PS: Bittelitt kavalkadeinfo får jeg ta med likevel: Jeg strikket omtrent 65 plagg i 2011, hvorav 13 sjal, fem skjerf og ni jakker/gensere til meg selv, og et konservativt estimat sier at det har gått med omtrent syv og en halv kilo garn. Jeg burde jo egentlig heller regne i meter, siden flere av genserne f.eks. er bare 150 gram, men det får bli neste år. Eller, i år, blir jo det. 

1 comment:

Sisselshverdag said...

Godt nytt år Linda. Det har vært kjempekoselig å bli kjent med deg, håper på enda mere kontakt i 2012. Du er så utrolig inspirerende og en veldig hyggelig jente å bli kjent med.
Stoooooor nyttårsklem fra meg :D