1.12.11

Julepynt og gå-bort-kurv

Nå har jeg prøvd i flere dager å få til et innlegg her, men hodet er lite samarbeidsvillig. Derfor gjør jeg det enkelt, og satser på bilder framfor tekst:

Jeg har lagd sånne:

100 grams printerpapir

Litt for tykk kartong.

Det er ganske morsomt, selv om det er en haug med del klipping. Mønsteret er gratis, og det finner du hos How about Orange. Ikke bruk for tykt papir, de blir overraskende stødige selv med vanlig printerpapir.

Jeg har lyst til å lage en stor en til lampeskjerm, hvis jeg finner papir som passer.

Og så lagde jeg en gå-bort-gave før helga:

Når kurven tar så lang tid å lage at den tørker underveis,
må kurven bade.

God hjelper. Not.

Ferdig flettet, klar for stramming.

Ferdig! Ganske god størrelse på denne.

Det var også morsomt, selv om peddig også blir tungt å jobbe med når det blir så pass tykt som 4 mm.

Og så har jeg julepyntet litt, og endelig fått et snev av julestemning i tåka og blåsten:

Lirket en stjerne inn mellom blomstene.

Gromme adventsstaken fra loppemarked i fjor.

Og ellers?
Er jeg fortsatt alene hjemme, prøver å hente meg inn etter en hyggelig lørdagskveld og en tur til Oslo på kurs i går, og er tommelomsk i hodet. Kanskje litt ekstra fordi jeg ikke tålte de b12-sugetablettene så godt (lysvåken med hodepine tre netter på rad forrige uke), så i morgen skal jeg prøve å kravle meg til Jessheim for en sprøyte, så får vi se om det hjelper. Nytt forsøk med tabletter neste uke, kanskje det går greiere hvis jeg tar bare to i uka eller noe.

Mikro hjelper mamma å holde varmen.
Han hjalp til så lenge at det gikk ut i ovnen, faktisk.

Og sånn for øvrig strikker jeg så mye julegaver som jeg bare makter. Jeg har strikket ferdig noen andre ting også, men de må jeg ta bilder av mens jeg har dem på meg, og det har jeg ikke riktig orket.

Og sånn ellers er humøret bedre enn formen, altså, jeg må bare prøve å ikke tenke på alle kommentarene jeg har lyst til å skrive og alt sånt tenke-ting som skulle vært ordnet. Hodet kommer tilbake når det har lyst, og kroppen holder til strikking og papirklipp, så da får det være greit!

Plutselig tilbake!

6 comments:

Ann Kristin said...

Så mye lekkert du lager Linda, jeg ble rent inspirert til å forsøke å brette papir:) en flettede kurven var sannelig lekker den og.

Ha en fin dag i blåsten, sannelig ikke mye julestemning her om dagen..

Håper vi ses på vellet snart.

Anita Tørmoen said...

Fint julepunt du har laget, og den kurven var flott! Ta tiden til hjelp, og kos deg med det du får til:)

Vibekes lille ullne said...

Så kjedelig at B12-tablettene ikke var bra. Husk at det finnes spray også, kanskje det kunne være verdt et forsøk?

Godt at humøret er bedre enn formen og at den holder til papirbretting i det minste. Kule fasonger og det hadde absolutt vært fint til lampe. Nydelig gavekurv, du er blitt skikkelig proff.

God bedring! :)

Frøken Olsen said...

Du er så allsidig. Det er greit å ha hender, de kan ofte fungere ganske uavhengig av hodet og resten av kroppen. Det er i allefall min erfaring.

BodilE said...

Jeg må smile når du sier at hodet ikke holder til tenketing, etter å ha laget ting som ser veldig innviklet og avansert ut!
Godt å høre at humøret er bra, da er mye gjort spør du meg :)

StickLena =KnitLena said...

Pappersstjärnorna ser så proffsiga ut, du är mycket duktig!
De lila ljusen i röda staken gillar jag mycket!