14.10.10

UFO-produksjon?

Det er en viss risiko for at jeg bedriver storproduksjon av UFOer om dagen. Men jeg håper selvfølgelig at det er julegaver og andre gaver jeg lager og at det blir ferdig alt sammen, og ikke ender som U-Ferdige Objekter i bunnen av strikkebordsskuffen min.

Oppstartssyke, altså. Jeg prøver å innbille meg at det er for å få oversikt, sånn at alle gavene er planlagt og jeg har riktig garn og pinner og i det hele tatt alt jeg trenger for å sette meg godt til rette og serieprodusere etterpå. (Det skjer selvfølgelig ikke. Jeg kommer til å begynne på flere nye prosjekter før disse er ferdige, helt sikkert. Jeg er ikke en gang seriemonogam når det kommer til håndarbeid.)

Siden mye av det er gaver, er det også begrenset hvor mye jeg kan skrive om det... Men jeg er rimelig sikker på at ingen av mottakerne har Ravelry-konto, så detaljer og ferdig-bilder blir å finne der.

Fargemønster
Rauma Finullgarn

For første gang på et drøyt tiår! Så langt ser det riktig jevnt og fint ut, syns jeg, det skal tross alt vaskes og presses. Det er ganske konsentrasjonskrevende, så hodet er rimelig kokt etter noen omganger, men morsomt er det! Overraskende suggererende, faktisk. Hemmelighetene avsløres på Ravelry.

Sengesokker
Sterk fra Du Store Alpakka. Mer grønt enn på bildet, men fortsatt turkis.

Dette er ikke noe hemmelig prosjekt - det er et full-fart-innimellom-prosjekt født av den berømmelige nøden som lærer en stakkar noe av hvert. I dette tilfellet: Iskalde tær om kvelden lærer frysen kvinne å strikke tubesokker i alpakkablanding. Mønster o.l. på Ravelry.


Nyyyydelige Malabrigo 

Jeg tror Malabrigo Sock er et av de beste garnene jeg vet om. Det er ikke sånn helt fantastisk lett å strikke med, for det fliser seg litt, og er så sprettent at alle småfeil og ujevnheter synes ganske godt. Men så mykt! Og sånne farger! Det er så gromt, så gromt. Hva det blir? Det finner du ut hvis du er på Ravelry.

Dagens hjelper

Ellevilde. Svært nærgående og engasjert hjelper -
Pusfrua i Bahusvegen vet å få andre til å gjøre som hun vil.

2 comments:

pepperkverna said...

DU verden for en imponerende strikkeproduksjon! Hege

elle-melle said...

Så fin blogg du har!
Jeg måtte innom for å sjekke da jeg så du hadde lagt deg til som følger på min blogg. Jeg blir alltid så nygerrig når det dukker nye fjes opp på følgerlista.
Du er hjertelig velkommen og nå har jeg lagt meg på din liste også, for jeg vil gjerne følge litt med på alt det fine du lager.