20.7.10

Ikke alle dager er gode dager...

...men det er noe godt i alle dager, har kloke mennesker sagt. Og sagt rett, vil jeg si. Det har vært et par ikke så veldig gode dager, men du verden, jeg får da gjort mye likevel! Kanskje ikke akkurat det jeg helst ville gjort, men når det er så mye som kan gjøres, er det alltids noe fornuftig å ta seg til.

Sverige på søndag. Usigelig sliten og usømmelig mye shopping, men det meste av bryllupsmat og -utstyr er nå i hus. Venter bare på telefon fra Jessheim om økologisk kjøttdeig jeg har bestilt, ellers er det salat og brød som mangler. Og sprit. *Huske å sende bestilling til Bente*. Sko fant jeg ikke, så letingen fortsetter...

Men vi badet! Både på vei til og fra Charlottenberg. Årets første (og andre), en fantastisk sandstrand og deilig vann. Gleder meg vilt til å ha stamp i hagen neste år, så det går an å ta seg en liten forfriskende kveldsdupp - eller et morgenbad.

I går var jeg flatklemt og ubrukelig, men satt og dilla med småtteri, og det skal jo også gjøres.

Så jeg har lagd esker som forloverne våre kan ha ringene i, og begynt på hodepynten. Litt uvant å boltre seg i perler, blomster og tyll, men det ligger nok en ultraliten romantiker godt gjemt nedi her et sted.

Har dessuten nesten bestemt meg for å ikke hekle pynt til kjolen, men å bruke prestekrageblonden fra svigermors kjole rundt empireskjæringen. Blonden er nesten lik på den mamma hadde på sin brudekjole, bare mindre. Og så fant jeg et smalt bånd som kan brukes til knappehemper, så slipper jeg å lage.

Og så har jeg gjort ferdig årets første julegave! Den er til mamma og må vel være den tidligste noen sinne. Det vanskelige er å ikke gi den bort før til jul :) Og så har jeg begynt på en til Solrun. Og planlagt et par-tre andre. Og dillet litt med takk-for-hjelpen-gave til moder'n, og strikket et godt stykke på nesten rabarber-jakken. Strikket en del på den i bilen til og fra Charlottenberg også, så nå er jeg over halvveis.

Nei - nå er det på tide å rydde av stuebordet, tror jeg, så jeg kan begynne å klippe kåpe. Kommer ikke så mye lenger på kjolen før jeg har vært i byen og kjøpt flere knapper, så jeg kan like gjerne lage kåpe i mellomtiden. Formen er sånn passe, så jeg får vel ikke planlegge de helt store utskeielsene... Rydde i fryseboksene så det blir plass til is og burgere, og se om det ikke er en kilo bringebær nedi der til issaus, kanskje.

Juhu!

No comments: