25.7.10

Det ornær sæ'!

Eller rettere sagt: Vi ordner det! Det meste, faktisk. De siste dagene har vi ordnet

  • to tønnegriller, med rister fra fyllinga på Dal Skog
  • åtte klappstoler til 50,- stk fra Europris
  • senkepumpe til vanntønne og stamp
  • grop så stampen ikke blir stående og ruve i enden av hagen, ferdig planert rundt og nysådd plen
  • to typer bærsaus til is
  • første porsjon hjemmelagd vaniljeis
  • flatskjerm-tv fra fyllinga 
Dessuten er catering-menyen bestilt og bekreftet, spriten er bestilt hos svigers, ringene venter hos gullsmeden (endelig i riktig størrelse og med riktig skrift, får vi tro), økologisk kjøttdeig er bestilt hos Meny på Jessheim (håper den kommer snart, ellers får det bare være...), solsenga er bytta, kattene har vært hos veterinæren (Caruso er frisk, men Ludde må fjerne en kul under magen) og jeg hos frisøren. Dit må jeg dessverre tilbake, for jeg ble fryktelig "flad i haue" - og kantene ser ut som jeg har klippet dem selv. Og jeg kan virkelig ikke klippe hår.

Kjolen venter fortsatt på utålmodig på at jeg skal kjøpe flere knapper. Må vise et lite bilde til, tror jeg... Blonden er ikke festet enda, men nå har jeg vel egentlig bestemt meg for å bruke den, så da kan jeg jo neste den fast.

Kåpa begynner også å likne på seg selv. Alt er klippet og kastet og vlieselinet, og jeg har så smått begynt å sy den sammen. I dag har jeg lagd lommer med "welts" - hva nå det enn heter på Norwegian. Det har jeg aldri gjort før, men det var i grunnen ikke så vanskelig, bare skrekkelig skummelt å begynne å klippe i kåpefronten - gulp. Men det ble jo ikke så galt, nå skal bare kortsidene nestes på plass for hånd.

Ellers kommer svigermor i morgen, og da skal vi en tur til Eidsvoll og kikke på tinghuset, og se om det er noe fint sted utenfor som passer til vielse og til fotografering. Så kan vi levere papirer med det samme, og kanskje sveive innom Dal og se om vi finner noen stoler på fyllinga. Og innom på saga etter avløpsrør til stampegropa.

 Og vi teller 46 gjester. Det betyr at vi trenger sitteplass til i hvert fall ti stykker til. Jadda!

No comments: