12.6.10

Garngalskap


Noen ganger minner jeg meg selv om hovedpersonen i "High Fidelity" - når han er frustrert, eller det skjer store endringer i livet hans, omorganiserer han platesamlingen sin.

Jeg omorganiserer garnhaugen min når jeg vil at ting skal forandre seg, når jeg er handlingslammet og fastkjørt og trenger å sparke i gang nye prosjekter.

Så, etter en lang vinter og en litt treig og stillesittende vår, har regnværsdagen endelig kommet da jeg begynner på Den Store Garngjennomgangen. Nå skal alt ned fra veggene og fram i lyset, sorteres i nye kategorier og i nye poser. Nye ideer skal (forhåpentligvis) fødes, noen gamle skal kasseres (det begynte jeg på allerede i går), og ideer som var glemt, skal igjen får en sjanse til å hevde seg på lista over saker som skal lages.

Jeg kommer sikkert til å føle meg noe overveldet på veien - jeg har MYE garn. Posene på bildet er kanskje halvparten. Mesteparten er arvet fra forskjellige kanter, og mye er oppreksgarn (heter det oppreks?) som min mormor har brukt timesvis på.

Så da er det vel egentlig bare å sette i gang. Og hvis ikke denne gjennomgangen har den ønskede forløsende effekten på kreativiteten, er det jo bare å gyve løs på stoffbunken neste uke. Eller perlekassene. Eller papirsamlingen. Eller kassene med materialer til metallarbeid, tresløyd eller maling. På ett eller annet vis skal jeg nok få ting til å skje!

No comments: