9.6.10

TTT

Ting Tar Tid, sier Piet Hein, og det har han i grunnen veldig rett i. I hvert fall når man plutselig bruker en måned på å rekke det som tok en uke tidligere. Så blogging, det har jeg ikke rukket. Men jeg lever stadig i håpet om at jeg skal klare å begynne, og prøver igjen.

Planene for dagen er enkle men til dels ganske festlige:
  • Betale regninger (ikke morsomt, men allerede gjort. Flinke damen. Blakke damen.)
  • Bake sitronknusle-muffins (noenlunde etter Pickles sin oppskrift, men med juksesukker, laktosefri yoghurt og mindre fett, mer kvarg. Kanskje sesamfrø er godt sammen med sitron? Litt skeptisk til valmuefrø i deigen...)
  • Dra til Bønsdalen med Karen og lille August for å se etter ting-vi-trenger-til-grillbryllupsfest-for-førti-mennesker. Det blir gromt! Vi trenger fortsatt middagstallerkener, bestikk og kaffekopper, i hvert fall, og gjerne noen duker og puter og pledd. Og serveringsfat. Og kakefat. Og en stor bolle til velkomstdrink. Jadda.
Ellers skal jeg vaske meg og ta på ordentlige klær (og dette skjer ikke hver dag), finne fram noen planter til Karen og kose meg med å strikke sommersokker med tå. Og så må det nok hviles litt, og innimellom sitter jeg og lurer på hva neste strikketøy skal være, hva jeg skal ha på meg når jeg gifter meg, og på hva jeg skal sende med i pakken til lille Olivia på Bakkeløkka.


No comments: