9.3.14

Armstrikket sjal - nå med mønster!

Endelig har vi (dvs. Likt & ulikt) klart å få ut mønster på det armstrikkede sjalet vi strikket og solgte en haug av før jul. Nå begynner det jo å våres mange steder, men et varmt sjal er aldri feil. Spesielt ikke når det tar en halvtime å strikke!


Sjalet er et trekantsjal, strikket sideveis fra spiss til spiss. Vi har satt dusker i endene og på midten av våre, da slipper du å feste tråder, sjalet blir litt lengre og holder fasongen litt bedre.



Mønsteret ligger gratis på Ravelry, eller du kan laste det ned under det nye menyvalget "Strikkemønstre" på linja over her.


Engelsk versjon skal komme snartsnart, og vi er i gang med å flikke på halsmønsteret også. Og sjalet har allerede 25 hjerter på Ravelry. Dette er moro!

Og ellers?

Ellers gikk jeg i 8. marstog i går, for første gang i mitt liv. Det var selvfølgelig hovedparolen - mot reservasjonsrett - som var grunnen. Stor stas å markere dagen sammen med over 10 000 andre i Oslo!

Røde strømper!



Dagene har vært litt travle, og formen så som så, men etter flettekurset jeg holdt for halvannen uke siden, har jeg i hvert fall flettet noen kurver. Ellers blir det mye stol og strikketøy om dagen... Og så mange forskjellige strikketøy at ikke noen av dem er ferdige enda. Men snart!

Og det aller beste de siste dagene: Vi har bil igjen! Etter å ha byttet den syndende delen to ganger, håper vi at alt nå er i orden, og at ikke det er noe ved bilen som gjør at den spiser sånne deler... Ansvaret for reparasjonen er ikke avklart, så det blir neste steg, men nå er den i hvert fall hjemme, og jeg kan summe hit og dit uten å slite meg helt ut. Til Plantasjen i dag, for eksempel, for å kjøpe paprikafrø som jeg skulle hatt tak i de siste to ukene.

- Hva mener du med "ikke min stol"? Selvfølgelig er det min stol!

Så jeg er i det hele tatt meget godt fornøyd med tilværelsen om dagen, selv om det blir mer stoltid enn jeg hadde regnet med. Men det tenker jeg retter seg snart, det også - sol, mildvær og bil bør hjelpe på!

Ha en fortsatt fin søndag!

No comments: