29.7.11

Blomster til bryllup!

Bare en rask post om blomstene vi har holdt på med i går og i dag. Min opplæring som blomsterdekoratør begrenser seg til noen triks lært under arbeidsuka i blomsterbutikk i niende. Jeg liker å holde på med blomster, selv om jeg vel føler meg tryggere på de som er godt festet i bakken.

I går lagde vi borddekorasjoner. Hvitt er hovedfarge, men litt innslag av lys turkis og brunt. Ganske fornøyd med blader og strå som går i samme farger!

Poppelblader og selvplukket starr.
Med gode materialer er halve jobben gjort. Lysanthus, poppel,
nelliker og brudeslør, i tillegg hadde vi chrysantemum.

Blomstene delte mamma og jeg opp først.
Lillesøster klippet kyllingnetting til å legge over vasene.
 
Ikke noe godt bilde, men vi lagde åtte sånne løse, lave oppsatser.

I dag har jeg lagd to store buketter som skal brukes både i kirka og i festlokalet.

Ettertenksom blomsterdekoratør. 
I dyp konsentrasjon.

Det går jo i hop, på et vis. Her er det gladiolus, poppel, hostablader,
frøkapsler fra valmue og litt fresia og nelliker og lysanthus.

Men moro er det!


Det mangler fortsatt buketter til benkene i kirka, men jeg har plukket hvite, små klematisblomster, prestekrager og blader av skjermleddved i hagen. 

Akkurat nå er jeg alene her og venter på at båndene som bukettene skal knytes med, de skal dukke opp snart sammen med mamma og broder'n som har kjørt kaker til festlokalet - med bilen full av isbiter og fryseelementer og med air conditionen på full guffe i varmen som plutselig (endelig!) har kommet. 


Og ellers?
Ellers er det travelt, hyggelig, folksomt og varmt. Akkurat sånn det skal være dagen før et sommerbryllup.

Varmt å være lang og pelsete mons i sommervarmen.

For øvrig mistenker at jeg får hodepine av allergitablettene jeg tester, så videre testing utsettes til neste uke...


Innimellom hviler jeg så mye jeg kan. I kveld skal Mannen hentes på Kjevik, og på vei hjem blir det bading, juhu!

Neste rapport kommer nok ikke før vi er hjemme igjen, herfra og ut går det vel slag i slag. Men hvem vet, kanskje det kommer et lite kjolebilde? Og et av brudeparet?

Håper dere får en strålende helg, alle sammen!

1 comment:

Dragen said...

Så fine buketter.
Jeg var også utplasert i blomsterbutikk i niende :)

Håper du får nok hvile og ro med så mange rundt deg Linda. Og trist å høre at du kanskje får hodepine av Kestine... Jeg pleier å ta dem på kvelden.
Gleder meg til å se bilder av kjolene ;)