4.1.11

Oups, jeg startet visst på en lue...

Det er sent, klokken er over ni, men jeg har i hvert fall en time eller to igjen å strikke på.

Den hjernedøde ribbejakka mi er kommet dit hvor jeg må ta avgjørelser av typen "hvor mange knapphull før raglanfellinging begynner?" ergo "hvor høy blir fellingen?" Og da må man regne med EZ prosentsystem og det er jeg for trøtt til.

Den nypåbegynte jakka har fletter både på retten og vrangen, og kvalifiserer som "våken-Linda-prosjekt".

Sjalet er ikke så veldig vanskelig akkurat der jeg er nå, men om to rader begynner jeg på nytt diagram, og her er det også mønster på både forsiden og baksiden, for ikke å snakke om syv-maskede-nupper.

På sokkene skal hælen snus, og det har jeg ikke gjort før på tå-opp-sokker. 

Alle bloggene er lest og lest igjen. Men jeg har en time festlig podcast fra The Knit Wits i vente, og vil ha noe å strikke på!

Så da surrer jeg rundt på Ravelry så lenge og prøver å bestemme meg. Skal strikke en veske som skal toves, men fingrene er for slitne til pinne åtte og tykt garn.

Men hva skuer mine lyseblå? (Det er de faktisk.) Laaaangt nede i rekken av nypubliserte mønstre, mellom verdens styggeste sokker og bestemors minst fine hekleduk:

Nine Dwindling Cables av Yarn Owl. Gratis! Her
En lue. En fantastisk lue. Mye mulig den er akkurat like slitsom som alle de andre prosjektene jeg har liggende, men den er NY. Og NYdelig! Og jeg fortjener en lue til, siden jeg glemte igjen en på nyttårsaften, ikke sant? Og jeg har jo tenkt på en stund å strikke en i dobbel, tynn alpakka...

Sjekke strikkefasthet. 18 masker - skulle stemme greit, jeg strikker løst.

Sjekke garnlager. Jadda! Tre nøster variegerte godsaker.

Sjekke garnlengde. Hmmm. Så godt som. Justerer til en tråd alpakka og en tråd sokkegarn.

Finne pinne. Check!

Legge opp. Done!
 
Houston! We have take off!

På med podcasten, og ses en annen dag!

1 comment:

Vibekes lille ullne said...

Superfin lue, den skal rett i favorittlista! Krever nok litt konsentrasjon, men rart hva man klarer når man er motivert.

Nå er det pakking på planen her, vanskelig! :)

Ha en fortsatt fin uke! :)