3.7.10

Mer kjole og syke katter

Planen var å dokumentere fremdriften av brudekjolen - helst hver dag. Men så skulle de tre hunkattene steriliseres, og holdes inne en uke, og så kom mamma for å hjelpe med vasking og handling, og så fikk Carusokatten leverbetennelse og vi har vært fram og tilbake til veterinær for intravenøs væske, spesialfôr og antibiotika. Så dagene fløy, og jeg har ikke rukket å skrive et ord.

Men før alt dette startet, rakk jeg i det minste å bestemme meg! Hurra! Og skissen ser sånn ut. Beklager horrible bilder, men jeg har virkelig ikke ork til å redigere dem... Kragen skal dekkes av blonde jeg skal lage selv - broomstick lace, tror jeg (vet ikke hva det heter på norsk).








Jeg har brukt et mønster fra Burda magazine 3/2010 som utgangspunkt. Overdelen og kragen har jeg gjort om og klippet og prøvesydd et utall ganger, i et ikke spesielt pent stoff jeg har en haug av.






Til slutt måtte jeg reparere gaffakengen - den har lagt på seg mens jeg har blitt tynnere - så jeg kunne teste i papir. Og nå nærmer det seg faktisk et ferdig mønster!

Og jeg har funnet kåpestoff - gardiner på tilbud på Jysk - som skal sys etter dette mønsteret. Jeg har sydd det før, men det er litt stort, så jeg skal justere skulderbredden.

Beklager dårlig layout på innlegg og bilder og greier - orker ikke styre mer for å få det til å se bra ut...

I dag skal jeg prøveklippe skjørtet i stoff, tror jeg, og til uka skal jeg kjøpe ordentlig stoff og begynne på ordentlig!

No comments: