13.7.10

Klippet og klart!

Da har jeg endelig overvunnet panikken og satt saksa i kjolestoffet. Og det var faktisk ikke på langt nær så glatt og umulig som jeg var redd for. Og siden det bare er fem deler å klippe (doble), var det rimelig fort gjort.

Så nå ligger kjolen klippet og klar til kasting, vlieseline og innsnitt i morgen! Så får vi se hvor mye lenger jeg kommer.

Kåpemønsteret er for øvrig ferdig justert, og i går kveld sydde jeg en kjapp arbeidsbluse etter mønsteret for å sjekke at skuldrene havner der de skal. Og det gjør de.

Men nå kjenner jeg at hodet er blittelitte granne kokt etter å ha nikonsentrert meg for ikke å klippe feil, så nå skal jeg rett og slett slappe av med et strikketøy som har ligget stille en stund. Det er en stripete versjon av Rabarbertrøjen, som forhåpentligvis ikke kommer til å se riktig så husflidsaktig ut som originalen. Jeg strikker som vanlig uten mønster, så min jakke ser ut til å bli lengre og smalere - ermene også. Garnet er Evilla kunstgarn 8/2 fra Mauds Garn, samme farge som sjalet på bildet. Jeg strikker 4-radsstriper med to forskjellige hesper garn, så stripene skifter langsomt farge.

Nei, kan ikke sitte her og surre hele kvelden. Strikka mer!

No comments: